Friday, September 3, 2010

Merdeka 53.. Tertutup namun meriah

.
Buat kali keduanya sambutan Ulangtahun Kemerdekaan negara peringkat Negeri Pahang diadakan di Stadium Tertutup SUKPA, Kuantan. Buat kali kedua juga Indahku Production diberi kepercayaan membuat liputan video live (secara langsung) menggunakan kaedah MCP (Multi-Camera Production). Sambutan di stadium tertutup ini adalah kerana tarikh 31 Ogos tahun ini telah jatuh pada bulan Ramadhan, sama seperti tahun lalu.

Untuk majlis yang besar dan di ruang yang luas itu kami telah menggunakan 4 buah kamera (sepatutnya 5 atau 6, baru best..), untuk mempastikan setiap sudut penting tidak terlepas dari lensa kamera video kami agar dapat dipapar kepada penonton di dalam dan di luar stadium dengan besar dan jelas melalui 4 layar besar, 4 projektor LCD, sebuah LCD TV 37" di pentas VVIP (KDYTM Tengku Mahkota dan Tengku Puan Pahang) dan sebuah lagi LCD TV 32" di ruang lobi.

Cahaya siang dari luar ditambah pula cahaya sinar lampu dalaman yang melingkari ruang
tengah stadium telah memaksa kami menggunakan projektor LCD 4600 ANSI Lumen agar paparan visual cukup terang untuk dinikmati penonton (kalau nak dikirakan kekuatan itu masih belum cukup).










































Berikut sedutan video Koir, Gendang 1Malaysia dan Grafik Manusia:





No comments:

Post a Comment